Romancı,
senaryo yazarı. 29 Mayıs 1976, Rodos / Yunanistan doğumlu. Eski
milletvekillerinden Faik Günday'ın torunudur. İlkokulu Brüksel’de Athenee
Royale de Berkendael okulunda bitirdi. 1994 yılında Ankara Tevfik Fikret
Lisesinden mezun oldu.
Aynı
yıl Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Fransızca Mütercim Tercümanlık
Bölümüne girdi. Bir yıl devam ettikten sonra Brüksel’de bulunan Universite
Libre de Bruxelles’in Siyasal Bilimler Bölümüne kaydoldu. Daha sonra Ankara
Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümüne geçti.
Öğrenimine Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi'nde devam ederek
buradan mezun oldu.
İlk
romanı Kinyas ve Kayra'yı 2000 yılında o dönemde Om Yayınevi'nin editörü Nevzat
Çelik'in desteği ile yayımladı.
Ödülleri:
26
Kasım 2014 tarihinde Fransa'nın başkenti Paris'te düzenlenen törende 2014 yılı
Türk-Fransız Edebiyat Ödülünü almıştır.
Romanları:
Kinyas
ve Kayra (2000), Zargana (2002), Piç (2003). Malafa (2005), Azil (2007),
Ziyan (2009), Az (2011), Daha (2013)
Senaryosunu
Yazdığı Film ve Diziler:
Nuh
Boğuldu (Sinema Filmi 2022)
Uysallar
(TV Dizisi 2022)
Asesino
del Olvido (TV Dizisi 2022)
Şahsiyet
(TV
Dizisi 2018)
Müslüm
(Sinema Filmi 2018)
Akide (Kısa
Film 201)
Orman /
The Jungle (Kısa Film 2015)
Çok
Uzun bir Hikayenin Tam Ortası (Kısa Film 2013)
Eseri
Kendisine Ait Film ve Diziler:
Şahsiyet
(TV
Dizisi 2018)
Daha (Sinema
Filmi 2017)
Hakan
Günday İçin Ne Dediler?
“Hakan Günday’ın ilk romanı Kinyas ve Kayra,
iki Türk gencinin Afrika’dan Amerika’ya, oradan Türkiye’ye uzanan ve pek de
akıl almayan serüvenlerini sert bir dille anlatıyordu. İkinci romanı Zargana da
altı yüz sayfaya yaklaşan ilk romanı kadar sert, ancak bu kez sayfa sayısında
oldukça indirim yapmış yazar. Yine başka bir ülkedeyiz ve yine bize pek yakın
gelmeyecek türden bir hayata tanık oluyoruz; Zargana adlı bir adamın olağandışı
hayatından uzunca bir kesit sunuyor Günday.
Hikâye Berlin’de başlayıp Berlin’de sonlanırken,
okuyucuyu Berlin sokaklarının yırtıcı gecelerinde dolaştırıyor, arka
mahallelerdeki acımasız hayat mücadelesini sergiliyor... Evlatlık alındığını
fark ettiğinde evden kaçan Zargana’nın bu sokaklarda yitirdiği çocukluk ve
gençlik yıllarını yeniden yaşamak, belki de yeniden kurgulamak için düzenlediği
bir oyundayız. Hayatı bir oyun gibi algılayan, esrarengiz ve ‘cool’ bir adam
Zargana. O, toplumsal hayatın dışında, insanlara yabancı biri. Kendisinin
insan, hayvan ve bitki türlerinin dışında bir canlı organizma olduğuna inanıyor
ve insanın içindeki kötülük üzerine yapıyor kurgularını. (...)
Başta da söylediğim gibi Günday, okuyucuyu sert
dili ve hikâyeye serpiştirdiği şiddet sahneleri ile etkilemeyi, irkiltmeyi
hedefleyen bir yazar. Bu amaca uygun soğuk bir atmosferde, ‘Gore’ filmlerine
benzer sahneler yaratmış.” (A. Ömer Türkeş)
KAYNAKÇA:
Hakan Günday / Kinyas ve Kayra (2000), A. Ömer Türkeş / Kaybolan Yılların Telafisi
(Virgül, Temmuz-Ağustos 2002), İhsan Işık / Türkiye Yazarlar Ansiklopedisi (2001,
2004) - Resimli ve Metin Örnekli Türkiye Edebiyatçılar ve Kültür Adamları
Ansiklopedisi (2006, gen. 2. bas. 2007), Hakan Günday (imdb.com, 29.04.2022), Hakan
Günday (sinematurk.com, 29.04.2022), Hakan Günday (diziseti.tv, 29.04.2022), Hakan
Günday (beyazperde.com, 29.04.2022).