Ressam. 1952, Çorum doğumlu. Çorum İlköğretmen Okulu'nu (1970),
Gazi Eğitim Enstitüsü Resim-İş Bölümü’nü (1973) ve Marmara Üniversitesi Atatürk
Eğitim Fakültesi'ni (1986) bitirdi. Milli eğitim Bakanlığı’na bağlı olarak
okullarda öğretmen ve yönetici olarak çalıştı. Daha sonra Marmara Üniversitesi
Atatürk Eğitim Fakültesi'nde öğretim görevlisi oldu. Buradaki görevini 1998'de
emekli oluncaya kadar sürdürdü.
Milli Eğitime bağlı olarak çalıştığı dönemde meslek örgütünde
(TÖB-DER) Yönetim Kurulu Üyesi, Başkanı ve Bölge Temsilciliği görevlerinde
bulundu. UNESCO AİAP Ulusal Komitesi, Uluslararası Plastik Sanatlar Derneği'nde
Yönetim Kurullarında ve Çalışma Komisyonlarında görev yaptı. Derneğin yayın
organı Yayın’ı ve Atölye Gün Işığı ile Pentürk Hayırlı Fanzin'i yayımladı. Özel
MEF okullarının İlköğretim ve Lise'si için Plastik Sanatlar Eğitimi Öğretim
Programını hazırladı. Sanatçı Veysel Günay'ın yaşam ve sanatını içeren Bir Yaprakta Bütün Dünya kitabını yazdı.
Bilim Sanat Galerisi'nin düzenlediği Bursa Festivali, Çağdaş Türk Resim
Sergisi, 75. Yıla Armağan / Türk Plastik Sanatları Sergisi’nin küratörlüklerini
üstlenerek kitaplarını yayına hazırladı. 1972'den itibaren ulusal ve
uluslararası çok sayıda sergiye katıldı; 58 kişisel sergi gerçekleştirdi.
Çiftçioğlu
kendi resmini, “Öncelikle resmimin bir
yanının otobiyografik olduğunu düşünüyorum. Onların, yaşantımdan damıtılmış
özler içerdiğini söyleyebilirim. Öznelden hareketim genelleşir; yersel,
evrensel ve toplumsal güncel yaşanmışlık resmimin temel yanını oluşturur.
Resimlerim belli bir yaşanmışlığın, algılamanın, bilinç ve yüreğin imbiğinden
geçerek, neredeyse imgelere dönüşmüş sonuçlarıdır. Resimlerimde bilinçli olarak
bireysel ve sosyal yaşanmışlığın denkliğini görür ve kurarım. Bu aktif-romantik
öz, resmime simgesel bir anlatımla yansır, biçim kazanır. Resmimdeki her unsur,
düşünce ve duyarlığımı taşıyan bir işlev üstlenir. Bence sanatçı, çağına,
ülkesine, insanlarına ve onların sorunlarına yabancı kalmamalıdır. Çünkü insani
olan hiçbir şey bana yabancı değildir. Önemli olan bir sanatçının her anlamda
kendini, insanlarını, kültürünü ve çağını düşünen bir beyin ve duyarlı bir
yürekle irdelemesidir. Sanat benim için hayatı ve toplumu kavramanın, yeniden
biçimlendirmenin bir yoludur. Sanat benim için bir eylem biçimidir.
Resimlerimde anlatımcı bir tavra ulaşmak isterim. Resimlerimin, anımsanması
gereken bir olgu gibi sessiz, fakat kavrayıp yakalayan bir etki bırakmasını
isterim. Bir tavrı, bir düşünceyi, bir sorunu, bir protestoyu, bir hüznü, huzuru
ya da tedirginliğini, bireysel ve sosyal yaşanmışlığı üretir benim
resimlerim... Kaygılarım var. Yaptıklarım değil, yapacaklarım beni
heyecanlandırıyor. Kıpır kıpırım. Benim sanatım, yaşamımın ya da yaşamınızın
silinerek yeniden yazılmasıdır. Yarına aitim!” ifadeleriyle tanımlar.
HAKKINDA: Özgür Uçkan /
İbrahim Çiftçioğlu: Pentürün Eşkıyası (1997), ibrahimciftcioglu.com (erişim, 2.1.2011).