Mehmet Aycı

Yazar, Şair

Doğum
03 Mayıs, 1971
Eğitim
Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi
Burç
Diğer İsimler
Mehmet Saim Değirmenci

Şair ve yazar. 3 Mayıs 1971, Değirmenciuşağı köyü / Saimbeyli / Adana doğumlu. Bazi ürünlerinde Mehmet Saim Değirmenci imzasını kullandı. İlkokulu köyünde (1983), ortaokulu Kozan’da bitirdi (1987). Eskişehir TCDD Meslek Lisesi (1990), Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi (1996) mezunu. Ankara’da TCDD Genel Müdürlüğünde basın yayın ve halkla ilişkiler müşavirliği, Ulaştırma Bakanlığı müşavirliği yaparak çalışmalarını sürdürdü.

Türkiye Yazarlar Birliği ve Türkiye Musiki Eseri Sahipleri Meslek Birliği üyesidir.

İlk ürünü 1990 yılında Yeni Hür Söz gazetesinde çıkmıştı. 1990 yılından bu yana, Adıyok, Ardıç, Aşiyan, Avaz, Ay Vakti, Bağrıyanık, Bakış, Bay (Yugoslavya), Baykuş, Berceste, Bizim Külliye, Çerağ, Çınar, Dergah, Dergibi, Düş Çınarı, Edebistan, Edebi Pankart, Endülüs, Erciyes, Gerçek Hayat, Güneysu, Harman, Hazan, Hayat Ağacı, Hece, İkindi Yazıları, Jurnal, Kalem ve Onur, Karçiçeği, Kertenkele, Kılavuz, Kırağı, Kırkayak, Kırklar, Kırkikindi, Kitap Postası, Kökler, Kum Yazıları, Lamure, Lika, Martı, Mina, Mostar, Palandöken, Patlıcan, Rail Life, Rayiha, Ruzigar, Semerkand (Mehmet Berat Irmak adıyla), Sabır, Seviye,  Seyir (Şanlıurfa), Seyir (Van), Sühan, Şafak (Batı Trakya), Şardağı, Tasfiye, Taşra Edebiyat, Tepe, Türk Edebiyatı, Ülke, Ünlem, Varide, Virgül, Yalnız Ardıç, Yansıma, Yedi İklim, Yeni Dergi, Yeni Kuşak, Yeni Sıla, Yeni Şafak Kitap, Yitik Düşler, Yolcu olmak üzere çok sayıda dergide şiir ve yazıları yayımlandı.

Bir süre Sağduyu gazetesinde haftalık yazılar yazdı. Şiir yanı sıra deneme ve portre türlerinde eserler verdi.

 

Ödülleri:

 

1993 yılında Türkiye gazetesinin düzenlediği Bosna konulu şiir yarışmasında üçüncülük,

1998 yılında Tuzla Belediyesinin düzenlediği Gül Şiirleri yarışmasında ikincilik,

1999’da Urfa Belediyesinin M. Akif İnan Şiir Yarışmasında üçüncülük,

2012’de Sonrası Şimendifer adlı kitabıyla Edebiyat Sanat ve Kültür Araştırmaları Derneği ESKADER’ “Yılın En İyi Deneme Yazarı”.

 

Mehmet Aycı İçin Ne Dediler?

 

Mehmet Aycı genç kuşağın en iyi deneme yazarlarından…” (Ahmet Turan Alkan)

 

***

 

“Şair Mehmet Aycı’nın Serkisof Ahbabım Olur kitabı, tren edebiyatımızın unutulmazları arasında yer almayı hak ediyor” (Ali Çolak)

 

ESERLERİ:

 

Şiir: Mor Kitap (1997), Aşk Bir Deniz Rüyası (1999), Yakı (2007), Derin (2008), Bağdat Kitabı (2010), Dil Gölgesi (2010), Bunlar Yazmaz Kitapta (2010), Yalnızlık Vergisi (2010), Aramadığım Günler (2010), Muhtasar Türkiye Tarihi (2011), Mesafe Ayarı (2013), Zeliha’nın Ön Dişi (2013), Portakal Kuşlar (2014) Yağmurlu Perçem (2016), Yokluk Güzel Yalnızlık İyi (2016), Atlar Göçebe (2016), Toy (2016), Pazartesi Ayini (2016).

 

Deneme: Serkisof Ahbabım Olur (3. Bas. 2006), Mürekkep Ten (2007), Zehirli Ağaçlar Albümü (2007), Kahvede Kürt Var mı? (2009), Bunların Hepsini Okudun mu? (2009), Şirazlı Bir Türk Dilber (2010), Biblo (2012), Sonrası Şimendifer (/2012), Çarşaftan Kol Atmak (2013), Şehir Mektupları (2016).

 

İnceleme- Araştırma: Nasreddin Hoca (3.Bas. 2006), Demiryoluna Hızlandırılmış İnfaz (2004), Nasrettin Hoca Fıkraları (2005), Nasıl Bir Kentin Lanetlisi Oldum? (2011).

 

Antoloji: İçinden Tren Geçen Şiirler (Mehmet Saim Değirmenci adıyla, 2005).

 

Portre: İki Yüz (2015), Böyle Biliriz (2016).

 

Derleme: Uçtu Ördek Viran Kaldı Gölümüz (2016).

 

KAYNAKÇA:  Mehmet Aycı ile Şiir ve Şair Üzerine (Beklenen Vakit, 16.9.1994) - Kırağı, Ağustos-Ekim 1994), Ali Büyükçınar / Mor Kitap (Aksu gazetesi, 9.4.1997), İbrahim Taşköprülü / Arkadaşımın Aşkı (Sağduyu, 8.5.1999), Mehmet Çetin / Tanzimat’tan Günümüze Türk Şiiri Antolojisi (c. 4, 2002), TBE Ansiklopedisi (C.1, 2001), İhsan Işık / Türkiye Yazarlar Ansiklopedisi (2001, 2004) – Encyclopedia of Turkish Authors (2005) - Resimli ve Metin Örnekli Türkiye Edebiyatçılar ve Kültür Adamları Ansiklopedisi (2006, gen. 2. bas. 2007), Osman S. Arolat / Serkisof Ahbabım Olur (Dünya Kitap, 4.3.2005), Ahmet Turan Alkan / Aksiyon (14.2.2005), Ali Çolak / Zaman (21.5.2005), Haydar Ergülen / Eski Zaman Hayvanı (Radikal, 25.1.2006).

HER İNSANA BİR BİYOGRAFİ OLARAK BAKIYOR

HER İNSANA BİR BİYOGRAFİ OLARAK BAKIYOR


MEHMET AYCI


Hayret ve hayranlık adamı İhsan Işık… Bu hayret evrenin ve eşyanın hallerine ilişkin de değil, daha çok insan yüzlerine bakarken, baygınımsı bir hayret…

 

Güncelleme: 10/06/2013 14:02

 

Rahat adam… Rahatlığı bilindik rahatlıklardan değil… Kendi yüreğinde inşa ettiği adanın sahillerinde ayaklarını çıplatıp denizle halleşerek öyle başlıyor güne…

Her güne öyle başlıyor. Her gün dünya onun için herkesin dünyasından farklı…

Kendi gündemiyle ülke ve dünya gündemi arasında uçurumlarca mesafe kıldan ince yakınlık olan bir adada yaşıyormuş gibi rahat; en azından öyle bir izlenim uyandırıyor.

Konuşurken, çalışırken, masasında elini şakağına dayayıp düşünürken, bir elinde çanta ığranı ığranı yürürken de öyle…

Konuşurken sayılı sözcüklerle konuşuyor; en hoyrat, en külhanbeyi sözcüklere bile uçsuz bucaksız bir mülayimlik libası giydiren bir konuşması var. Hiçbir cümlesi dikenli değil.

Hayret ve hayranlık adamı… Bu hayret evrenin ve eşyanın hallerine ilişkin de değil, daha çok insan yüzlerine bakarken, baygınımsı bir hayret… Onun için ikili ilişkilerinde kavga ettiği, zıtlaştığı, uyuşamadığı pek kimse yok… Herkesle ve her kesimle iyi… Suyuna gitme hali kurgulanmış bir hal de değil; doğal olarak yürüyor her derenin, her çayın, her ırmağın kenarında; doğal olarak karışıyor bunlara…

İsrafa varan bir cömertliği var. Cüzdan taşımıyor. Bir yere gidilecekse, yemek yenecekse, ne bileyim paraya taalluk eden bir toplu eylemde bulunulacaksa, cebindekileri o anda, o durumda azat etmekte usta…

İyi huyu: Her biyografiye, her hayat kırıntısına canlı bir insan gibi bakıyor.

Kötü huyu: Her insana bir biyografi olarak bakıyor.

 

Maddi olan hiçbir varlığı biriktirmeye değer görmüyor

 

Ezberindeki şiirler kendi şiir kitaplarındaki şiirlerden daha coşkun, daha kalıcı, daha usta işi olan nadir insanlardan biri…

Konuşurken kelimeleri mülayimleşiyor ya, sadece o değil, baktığı her şey, tuttuğu kapı kolu, çevirdiği anahtar, çantasındaki kitabın cildi, sayfaları, temas ettiği her şey, ama her şey mutedil ve güler yüzlü bir hal alıyor.

Tütün tiryakiliği var.

Başkalarının gülecek bir şey bulamadığı şeylerde bile bir ironi, komiğe kaçan bir yan bulup bunu yazı yahut bir tezyinat unsuru olarak değil, hayatta rintliğine bir katkı olarak kullanıyor.

Atı arabası evi barkı yok.

Maddi olan hiçbir varlığı biriktirmeye değer görmüyor.

İhsan Işık bu, biyografi yazarımız.

Türkiye Yazarlar Ansiklopedisi adlı muhalled eserin müellifi…

Şiir, deneme ve roman denemeleri de var, kendi halince…

Öğretmenlik yaptı. Kısa dönem bürokratlık tecrübesi var.

Bir yazar kuruluşunun yöneticiliğinde bulundu.

Diyarbakırlı…

Yüzü şehir surlarından havalanan bir güvercinin kanadı…

Kırılmasından korkuyor.

Böyle biliriz.

 

Mehmet Aycı yazdı

 

KAYNAK: Mehmet Aycı / Her insana bir biyografi olarak bakıyor (dunyabizim.com, 10.06.2013).

İLGİLİ BİYOGRAFİLER

Devamını Gör