Oyuncu, Yapımcı, Çevirmen. 1978, İstanbul doğumlu. İstanbul Üniversitesi Tiyatro Bölümü mezunu. Güler Kayhan Güler ile evlidir. Tiyatrocu olan Feri Baycu Güler, tiyatro çalışmaları yanı sıra 2012 yılından itibaren film ve dizi projelerinde yer almaya başladı. Aşkın Halleri, Çifte Saadet Hayati ve Diğerleri ve Altınsoylar gibi dizilerde yer aldı.
Feri Baycu Güler, son yıllardaki
çalışmaları itibariyle; Erkenci Kuş, Aşk 101, Baraj, Bay Yanlış gibi dizilerde
yer aldı. 2018’de rol aldığı Erkenci Kuş dizisinde hayat verdiği Kuaför Melahat
karakteri ile tanınmıştır. Yeni projelerde yer almayı sürdürmektedir.
Görev Aldığı Bazı Tiyatro Oyunları:
Ben Anadolu - Yıldız Kenter'in Anısına Saygıyla
/ Yapımcı - 2020
Tartuffe / Dorine -
2019
Empatopya / Yapımcı - 2018
Kızgın Damdaki Kedi / Çevirmen -
2017
Nereye Gitti Bütün Çiçekler? / Oyuncu -
2016
Özel Kadınlar Listesi / Oyuncu - 2015
Rol Aldığı Film ve Diziler:
Camdaki
Kız (Döndü, TV Dizisi 2021-2022)
Kulüp
(Ester, TV Dizisi 2021)
Susam (Sara, Kısa Film 2020)
Hilal, Feza and Other Planets / Hilal,
Feza ve Diğer Gezegenler (Şükran, Sinema Filmi 2019)
Bay Yanlış (Nevin Yılmaz, TV Dizisi 2020)
Baraj (Canan, TV Dizisi 2020)
Aşk 101 (TV Dizisi 2020)
Erkenci Kuş (Kuaför
Melahat, TV
Dizisi 2018)
Hayati ve Diğerleri (Kıymet, TV Dizisi
2017)
Çifte Saadet (Refika, TV Dizisi 2016)
Altınsoylar (Fatma, TV Dizisi 2016)
Aşkın Halleri (TV Dizisi 2012)
KAYNAK: Feri Baycu Güler
(tiyatrolar.com.tr, 30.12.2020), Feri Baycu Güler (imdb.com, 08.04.2022),
Feri Baycu Güler (sinematurk.com, 08.04.2022), Feri Baycu Güler (diziseti.tv, 08.04.2022),
Feri Baycu Güler (beyazperde.com, 08.04.2022).
Feri
Baycu Güler, 70 ülkeyi gezip bazılarında yaşadıktan sonra Haldun Dormen'in
yıllar önceki tavsiyesini hatırlayıp oyuncu oldu. Aylarca çalıştığı oyun
sahnelenmeyince de kendi tiyatrosunu kurdu
Her
ne kadar okulda bir kaç oyunda rol alsa da oyunculuk yapma planları da da
yoktu, Hayalleri de...
Hatta
aklına bile yoktu.
Ta
ki Haldun Dormen'in tesadüfen rol aldığı bir oyunu izleyene kadar.
Oyun
bitti, Haldun Dormen yanına giderek 'Oyuncu olmalısın, çok yeteneklisin' dedi.
Bunun
üzerine İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'na girip oyunculuk eğitim
gördü. Fransızca bildiği için yarı zamanlı çalıştığı bir şirketten aldığı
aldığı teklif üzerine konservatuvardan sonra oyunculuğu değil turizmi seçti.
İşi
nedeniyle 70 ülkeyi gezdi, bazılarında da yaşadı.
Fransızca'ya
İngilizce, İspanyolca ve İtalyanca'yı da ekledi.
İçindeki
oyunculuk çağrılarına daha fazla dayanamayıp turizmi bırakıp oyunculuk yapmaya
başladı.
Ve
kendi tiyatrosunu kurdu.
Feri
Baycu Güler, Habertürk'ten Mehmet Çalışkan ile yaptığı röportajda neden turizm
sektöründen ayrılıp oyunculuğa yöneldiğini ve neden kendi tiyatrosunu kurduğunu
anlattı.
İspanyolca,
İtalyanca, Fransızca ve İngilizce biliyorsunuz. 4 dili öğrenmenizin nedeni
nedir?
Oyunculuğa
konservatuvar bittikten sonra ara verdim. Arkasından da profesyonel turizm
rehberliği yapmaya başladım. 70'e yakın ülke gezdim, çalıştım. Bir süre bazı
ülkelerde kaldım ve dil öğrendim. Erken evlenmedim, çocuk yapmadım. Çok dil
öğrendim.
Konservatuvarda
okuyup da turizm işine girmek neden?
Konservatuvarın
üzerine iki yıl da müzikal okudum üstelik. Üniversitede okurken para kazanmam
gerekiyordu. Fransızca bildiğim için Fransızca çeviriler yapmaya başladım.
Sonra yarı zamanlı bir turizm şirketine girdim. Bu şirket konservatuvardan
sonra 'Devam etmek istiyorsan gel' dedi. Sonra bakanlığın sınavlarına girip
kokart aldım. Daha çok yurt dışında çalışmaya başladım. O aradaki 10 - 12 yıl
boyunca oyunculuk yapmadım. Çünkü mesleğim turizm olmuştu. Bu nedenle bir sürü
dil öğrendim. Dil öğrenmeye yeteneğim olduğunu itiraf etmeliyim.
Oyunculuğa
ne zaman merak saldınız?
Okulda
oyunlar sahneliyorduk. Hasbelkader Haldun Dormen ile tanıştım. Beni amatör
tiyatro yaptığım bir yerde izledi. 'Sen neden tiyatro okumuyor musun? diye
sordu. Oyunculuk aklımda hiç yoktu. Aslında reklamcı olmak istiyordum ama
Haldun Dormen, aklıma oyunculuğu soktu bir kere. Konservatuvar sınavlarına
girip kazandım.
Haldun
Dormen ile karşılaşmamış olsaydınız oyuncu olmayacaktınız...
Tamamen
Haldun Dormen'in etkisi... 'Sen okumalısın, yapmalısın. Çok yeteneklisin'
demişti. Hayatımın yönünü değiştirdi.
Kendisiyle
çalışabildiniz mi?
Tabii
ki çalıştım. Dormen Tiyatrosu'nda oynadım. Benim ilk profesyonel tiyatro
hayatım orada başladı. 'Nerde Kalmıştık?'da oynamıştım. Bir de 'Çiğdem Talu'ya
Selam' müzikalinde...
Haldun
Dormen'den edindiğiniz en önemli öğreti nedir?
Öncelikle
insan olmak... Haldun Dormen, çok iyi bir insandır. Şanın şöhretin ötesinde
insan olmaya önem verir. Bir de sahnedeyken kendime olan güven konusundaki
öğretileri kıymetledir. Konservatuvardayken Yıldız Kenter'den de edindiğim
birçok öğreti vardır.
Neden
bir tiyatro kurdunuz?
Kaşındım
biraz... Tiyatro kurmak değil de oyunculuğa geri dönmek istiyordum. Bu amaçla
da bir tiyatro grubuyla çalışmaya başladım. 3 - 4 ay prova yaptık ve oyun bir
türlü sahnelenmedi. Öyle olunca üzüldüm, çok ağladım. Eşim de 'Sen deli misin?'
Bu kadar çalışıyorsun madem kendi tiyatronu kur' dedi. Bunun üzerine
tiyatromuzu 2005'te kurduk ama binası yoktu. Geçen yıl bir çalışma binası
kurduk, yakında kendi salonumuz da olacak.
Bir
tiyatro yönetmek masraflı mıdır?
Ben
Kültür ve Turizm Bakanlığı'ndan bir kez destek aldım. Kendi kendimize ayakta
durmaya çalışıyoruz. Televizyon dizilerinde oynayarak ders vererek tiyatromuzu
ayakta tutuyoruz. Özel tiyatrolara bakanlık daha fazla destek verirse biz bilet
ücretlerini indirebiliriz. Böylelikle oyunlarımız daha fazla kişiye ulaşır.
Bu
sezon Mam'Art'ta hangi oyunlar var?
Bu
sezon 3 oyunumuz var. Üçüncü sezonunda olan 'Nereye Gitti Bütün Çiçekler?'
oyunlarımızdan biri. 5 mülteci kadınla, 1 Amerikalı psikiyatr ve 1 terapistin
hikâyesini anlatıyor. Göçmen kadınların hikâyesi... 'Özel Kadınlar Listesi' bizim
ilk göz ağrımız olan oyun. Arkadaşlarımızdan biri hamile kalmıştı, o yüzden bir
ara vermiştik. Şimdi devam ediyoruz. Yeni oyunumuz 'Empatopya'... Bir ütopyayı
anlatıyoruz ya da bir ütopyanın nasıl bir distopyaya dönüşebileceğini.
Tiyatroya
artan ilginin kaynağı sizce nedir?
Birçok
sebebi var. O sebeplerden biri insanların televizyon dizilerinde gördükleri
kişileri tiyatro sahnesinde de görmek istemesi. Oyuncuları canlı canlı da
izlemek istiyorlar. Bir başka sebep iyi oyunların çıkması. Tiyatro izlemek artık
bir moda haline geldi. İnsanlar tiyatro izlemek üzerine aktiviteler planlıyor.
Eskiden yemeğe gidip sinemaya giden insanlar, şimdi yemeğe gidip tiyatroya
gitmeye başladılar. AVM'lerdeki mekanların buna etkisi olduğunu da düşünüyorum
ben.
Özel
tiyatroların daha özgür oyunlar sahnelemesi o sebeplerden biri olabilir mi?
Özgür
oyunlar sahneliyoruz. Kritik işler çıkartıyoruz aslında. Sadece bir kitleye
değil, birçok kitleye hitap eden işler yapıyoruz. Bence bu çok büyük bir
avantaj. Daha fazla salonumuz olsa emin olun çok daha fazla tiyatro oyunu
sahnelenip daha çok kişi tiyatroyla ilgilenecek.
2018
- 2019 sezonunda çok fazla kadın hikâyesi ve çok fazla kadın yönetmen. Bu
sezonun özel bir anlamı mı var yoksa denk mi düştü?
Bugüne
kadar hep kadın hikâyelerini sahneledik. Herkes bize 'Siz feminist bir tiyatro
musunuz?' diyordu. Aslında hiç öyle bir derdimiz yoktu. Biz sadece sevdiğimiz
hikâyeleri sahnelemek istedik. Denk düştü sadece. 'Kadınla çalışmak çok zordur'
derler ama ben çok güzel çalıştım. Arkadaşlarımın hepsi inanılmaz iyilerdi. Bu
sezon da 'Kadın oyunu mu yoksa erkek oyunu mu' diye düşünmedik. Gönlümüzde
böyle bir oyun vardı, karşımıza çıktı. Bu sefer kadın - erkek eşitliği var
oyunda. Hiçbir anlamda pozitif ayrımcılıktan hoşlanmıyorum. Sanat olsun da
ister kadın yapsın ister erkek. Tiyatro sahibi bir kadınım. Bunun benim için
herhangi bir artısı da yok eksisi de. Erkek tiyatro sahibi arkadaşımla aynı
koşullara sahip olduğumu düşünüyorum.
KAYNAK:
Haldun Dormen keşfetti (haberturk.com, 24.11.2018).