Heykeltıraş. 1942, Balıkesir doğumlu. 1971 yılında Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Heykel Bölümünden mezun oldu. 1974’te aynı bölümde asistanlık yapmaya başladı. 1978-1980 yılları arasında çalışmalarını New York’ta, heykeltıraş Jose de Cree ile sürdürdü.
Seyhun
Topuz, 1983’te bir yıl geçirmek üzere New York’a yeniden gitti ve aynı yıl
Maçka Sanat Galerisi’nde ilk kişisel sergisini açtı. 1972 yılından
başlayarak çeşitli grup sergilerine davet edilen sanatçı, 1987’de ilk
İstanbul Bienali’ne katıldı ve 2008 yılında Aydın Doğan Ödülü’ne layık
görüldü. Daha sonra sergileri İstanbul'da Maçka Sanat Galerisi'nde ve
Ankara'da Galeri Nev'de devam etti.
Bazı Sergileri:
Artweeks
2 / 2019
Sagalassos
İçin / 2019
Düşünme
İkonları: İmgeler ve Metinler / 2018
Kuzgun
Acar Anısına / 2018
Şimdiki
Zaman / 2017
Nevnadir
/ Sanatçı 2016
12
Sanatçı, 12 Söyleşi / 2016
Sanatçı
ve Zamanı / 2015
Hayal
ve Hakikat / 2011
Bellek
Ve Ölçek / 2006
Heykel
Bahçesi - Yeni Alımlar / 2005
KAYNAKÇA:
Cumhuriyetin 91’inci yılında 91 sembol kadın
(hürriyet.com.tr, 29.10.2014), Seyhun Topuz (galerinevistanbul.com,
06.01.2020), Seyhun Topuz (beyazart.com, 06.01.2020), Seyhun Topuz'un Şimdiki
Zaman Eseri (robbreport.com.tr, 06.01.2020), Seyhun Topuz (turkishpaintings.com,
06.01.2020), Seyhun Topuz. "Kuzgun Acar Anısına" (sakipsabancimuzesi.org,
06.01.2020), Seyhun Topuz (tiyatrolar.com.tr, 06.01.2020), Seyhun Topuz (galerinev.art,
06.01.2020), Seyhun Topuz (simurg.com.tr, 06.01.2020).
İkinci Dünya Savaşı’nın hemen ertesinde Cumhuriyet’in 19. yılında doğan Seyhun Topuz, Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Heykel Bölümü’nü dünya üniversitelerinin en çalkantılı yıllarının hemen ardından 1971 yılında bitirdi. Tüm tabuları yıkan bir kuşağın ilk mezunlarından biri olarak ülkemiz heykelciliğinde de alışılagelen formları, dili, ifadeyi kıran yepyeni modernist bir dil geliştiren genç bir heykeltıraş olarak sanat serüvenine başladı.
Türk
büyükleri anıtlarına sıkışıp kalmış heykel sanatımıza bambaşka bir ifade biçimi
getiren bir elin parmaklarından fazla olmayan sanatçılar arasında yer alan
Topuz erkek egemen bir alanda kadın bir sanatçı olarak üstesinden gelmesi
gereken zorlukları aşmaya yetecek bir cesaret ve kararlılıkla heykel sanatımıza
son derece özgün bir dil ile katılmıştır.
Sanat
üretimine başladığı ilk yıllardan itibaren malzemeyi en yalın haliyle
kullanageldi. Başlangıçta demir, daha sonraları ise alüminyum ve fiberle
gerçekleştirdiği heykelleri ile formun en minimal, en sade halini ifade biçimi
olarak seçti. Modern heykelciliğimizin tartışmasız en özgün sanatçılarından
olan Seyhun Topuz, gerek duvar rölyefleri gerekse üç boyutlu, üçgen yüzeylerden
kıvrılan kübik formlara, amorf düğümlerden, halkalara uzayan sade formlarında
heykel sanatımızda çok az rastlanan temel renkleri kullanarak yepyeni bir
heyecan getirmeye cesaret edebilmiş son derece özgün bir sanatçıdır.
KAYNAK:
Cumhuriyetin 91’inci yılında 91 sembol kadın
(hürriyet.com.tr, 29.10.2014).