Şair ve
yazar. 1956, Ortaklı / Islahiye / Gaziantep doğumlu.
Abbas, Yahya, Mehmet Kurşun takma adlarını da kullandı. İlköğrenimini
İslahiye’de, ortaöğrenimini Kahramanmaraş İmam Hatip Lisesinde (1973)
tamamladı. Erzurum Atatürk Üniversitesi İşletme Fakültesi (1977) mezunu. Bir
süre MİLA Haber Ajansında (1978), askerlik sonrası özel muhasebe bürolarında
işçi ve yönetici (1980-89) olarak çalıştı. 1989’da Al Baraka Finans Kurumunda
yönetici oldu. İstanbul Şehir Tiyatrolarında repertuar kurulu üyeliği ve
danışmanlık görevlerinde bulundu. Türkiye Yazarlar Birliği üyesidir.
İlk ürünleri olan “Örtü, Fanus, Namlu Çağı, Kuşatma” başlıklı dört şiiri, Nuri Pakdil yönetiminde çıkan Edebiyat dergisinin Mart 1976 sayısında yer aldı. Daha sonra şiir ve denemelerini Edebiyat (1976-83), kurucuları arasında olduğu Yedi İklim (1987-89, 1992) ve Hece dergilerinde yayımladı. Son yıllarda deneme türünde başarılı ürünler veren yazarlar arasında yer almasıyla dikkat çekti. 1995’ten itibaren oyun yazarlığına yöneldi.
Sanat
ve İntihar adlı eseriyle 1991 Türkiye
Yazarlar Birliği Deneme Ödülünü, Sıcaktı ve Üşüyorlardı ile 2000 yılı
Kombassan Vakfı Özel Ödülünü aldı. Tiyatro alanında çalışmaları 1995 yılından
sonra yoğunluk kazandı. Bir Gece Bekçisi Daha ve Sandık Odası
İstanbul Şehir Tiyatroları tarafından 1998 sezonunda sahnelendi. 1997’de sırt
çantasını alarak dağlara gitti. Ve kısa sürede Türkiye’nin belli başlı
dağlarına, 2004 yılında da İran’da Demavend dağına çıkarak lisanslı,
profesyonel bir dağcı olarak faaliyetlerini sürdürdü. Dağcılık izlenimlerinin
ilk kitabı olarak Kayıp Dağcı’nın Düşler’i 2002 de İz Yayıncılık
tarafından yayımlandı.
“Ali
Göçer oyunlarında, düşsel olanla reel olanı birbirine yakınlaştırarak, iki
dünyadan da ödünç aldığı karakterleri bir düzlemde buluşturmayı amaçlıyor. Bu
amacın yazdığı oyunlarına kattığı büyülü atmosfer yadsınamaz. Ayrıca ironinin
kapılarını da aralayan bir imkan olarak karşımıza çıkıyor bu tercihi. İki zaman
arasındaki bu zamansız bölgede buluşan karakterler, genelde aynı meselelerin
etrafında bir araya geliyor. Her ne kadar farklı cephelerde olsalar da...
“Dekor
zamansızlığın evreninde belirsizliğini zamanüstü olmak bakımından kullansa da;
müziğin çok rahat bir şekilde kahramanların iç sesine dönüştüğünü görmek
mümkün.
“Ali
Göçer, böylesi bir belirsizlik evreninde karşımıza çıkardığı karakterlerini,
doğru tabirle feleğin çarkında gezdirdikten sonra, bir bulma ve buluşmayla
yüzleştiriyor. Tabii ki, okuru ve seyredeni de!” (Hüseyin Sorgun)
ESERLERİ:
ŞİİR: Gözlerinde
Kitap Yankısı (1981), Yüzün Tarihi (1989).
DENEME: Sanat
ve İntihar (1991), Kara Yazılar (1995), Başkaldırının Boyutları (1999),
Kayıp Dağcının Düşleri (2002).
OYUN: Morgda
Bir İnsan Sıcaklığı (1995), Bir Gece Bekçisi Daha (1995), Sandık
Odası (1995), Sığınak (1996), Kılavuz (1997), Hünkarın Son
Günleri (1998).
SENARYO: Sıcaktı
ve Üşüyorlardı (1999).
KAYNAKÇA: İhsan Işık / Yazarlar Sözlüğü (1990, 1998) - Türkiye
Yazarlar Ansiklopedisi (2001, 2004) – Encyclopedia of Turkish Authors (2005) -
Resimli ve Metin Örnekli Türkiye Edebiyatçılar ve Kültür Adamları Ansiklopedisi
(2006, gen. 2. bas. 2007), Osman Bayraktar / Sanat ve İntihar (Yedi İklim,
Haziran 1992), Muhsin Bostan / ‘Sanat ve İntihar’ı Okurken (Kayıtlar, Temmuz
1992), Necip Tosun / ‘Kara Yazılar’da Beyaz Düşünceler (Yeni Şafak, Eylül
1995), İbrahim Kardeş / Bir Övgü Yazısı (Yeni Şafak, 16.9.1995), Arif Ay /
Morgta Bir İnsan Sıcaklığı (Yeni Şafak, 9.4.1996), Ebubekir Eroğlu / İnsan
Sıcaklığı (Zaman, 28.1.1996), Süleyman Çelik / İdeal Gerçekçiliğe Dair (Yeni
Şafak, 5.10.1996), A. B. / Sığınak (Hece
sayı: 2, Şubat 1997).Osman Bayraktar / İçimizdeki Duvarlar (Yedi İklim,
Mart 1998), Hüseyin Sorgun / Düş ile Gerçek Arasında Yolculuk (Yedi İklim,
Haziran-Ağustos 2002), Yasin Doğru / Dağları Olan Bir Şair Şiirleri Olan Bir
Dağcı (Yedi İklim, Haziran-Ağustos 2002), İhsan Işık / Resimli ve Metin Örnekli
Türkiye Edebiyatçılar ve Kültür Adamları Ansiklopedisi (2006, 2007).